Freja Lynæs Larsen og Susanne S. Tariq

Hvad skal man nu tro på?

Under valgkampe skifter SD og V ofte standpunkter. De mente i 2015 at områdeledelse på skoleområdet var rationelt og give færre udgifter. Og alle var så ubøjelige, at man tilsidesatte 48 negative høringssvar.  Det blev en upopulær sag, så nu mener Venstre, at sagen skal evalueres.

Forud for valget i 2013 mente SD at udlicitering på ældreområdet, var en betænkelig sag. Efter valget indledte borgmesteren alligevel processen frem mod udlicitering af et helt ældredistrikt. Det blev senere aflyst – fordi det private marked på plejeområdet brød sammen. Det blev ikke nogen god sag, så SD har nu meldt ud at udlicitering på ældreområdet er slut. Det var dejligt at høre. Men der skulle altså en valgkamp til. De partier som SD helst vil lave aftaler med, har jo stadig i deres DNA at udlicitering skal frelse verdenen. Hvor ender det efter valget?

Samme partier har i byrådsperioden kørt med en årlig 1 % besparelse på alle kontoafsnit, – senest her i oktober ved vedtagelsen af budget 2019. Det er en besparelse, som ødelægger arbejdsmiljøet i den offentlige sektor. Og – hold nu fast, – næsten samtidig kommer Venstres valgprogram. Og ja – rigtig gættet. Venstre mener nu at den årlige 1 % besparelse er skadelig og skal væk. Venstre ved man, hvor man har.

Disse 3 ting skulle aldrig have været i gang. I Enhedslisten er vi mere beskedne med den kunstneriske udførelse. Vi mener det samme før-, under- og efter en valgkamp. Kald os bare kedelige.

Tommy Lindegaard, Freja Lynæs Larsen og Susanne Tariq
Byrådskandidater for Enhedslisten.