Hvem fyrer hvem?

Søren Revsbæk fremfører en god pointe i sit læserbrev. Er der mon noget galt på Kobberbakkeskolen? Og ja det vil jeg mene der er. Flere politikere og forvaltningen har udtalt, at der er givet besked videre om, at alle offentligt ansatte må udtale sig kritisk om deres arbejdsplads. Men er problemet så væk? Jeg har modtaget henvendelser fra blandt andet ansatte på Kobberbakkeskolen, som giver udtryk for at de ikke tør være kritiske; at de er bekymret for deres ansættelse samt at deres arbejdsmiljø ikke er godt. Så ja kommunens direktører fortæller, at de har gjort det klart at ytringsfriheden gælder alle, men har de mon nogle mellemledere, som deler en anden holdning? Hvis man kan blive fyret for at referere til andres udtalelser, så kan man vel også blive fyret for at undertrykke og forhindre andres ytringsfrihed? Vi må gøre op med denne kultur. Det betyder at os på bunden må råbe højt, så vi får ledere, der sikre vores ytringsfrihed, og som faktisk lytter til os.

Freja Lynæs Larsen
Grimstrupvej 100 d 2