Ingen skattekroner til private virksomheder

Læserbrev af Tommy Lindegaard, sendt til Sjællandske 7/4 -17

Det er med stor glæde og tilfredshed at jeg ser, at Lars Hoppe Søe fra det radikale venstre siger fra overfor byrådets økonomiske støtte til Næstved boldklub.

At socialdemokrater, venstre og konservative i en tid, hvor Næstved kommune gennemfører den ene budgetreduktion efter den anden inden for den borgernære velfærd, vælger at bruge 6.8 millioner på stadionforbedringer, hvoraf vel at mærke kun de 3 mill. til varme i banen er et krav, og hvor dette krav vel at mærke kun er gældende, hvis Næstved forbliver i 1. division, virker ærlig talt som en besynderlig prioritering, og som en helt overflødig kommunal omgang støtte og tilskud, til den private virksomhed, som Næstved boldklub i bund og grund er.

De samme partier vælger også at fortsætte en samarbejdsaftale som tilfører den samme private virksomhed 675.000 kr. om året.

Dette ud fra en ide om, at reklameværdien ved at ordene Næstved og boldklub bliver sagt i samme sætning, vil få gode skatteborgere til at valfarte til Næstved kommune og bosætte sig.

I denne sag kan enhedslisten i Næstved kun bakke op om Lars Hoppe Søe og hans nejstemme til bevillingerne.

Det er blevet sagt før, nu bliver det sagt igen og jeg vil gerne gentage det fremover.

Det der får borgere til at flytte til Næstved, er den gode og positive omtale Næstved kommune kan få ved eksempelvis at have gode og velfungerende daginstitutioner, skoler og ældrepleje.

Vi skal derfor opfordre byrådets flertal til at overveje deres stemme igen og i stedet vælge, at bruge bevillingen til borgerrelevante aktiviteter.
Tommy Lindegaard
Enhedslisten i Næstved.