Thor Temte og Freja Lynæs Larsen, Byrådsmedlemmer for Enhedslisten

To mandater til Enhedslisten

Freja Lynæs Larsen og Thor Temte er valgt til det nye byråd!

Indlæg d. 22/11-2017 af Freja.

Overblik over de nuværende forhandlinger.
I nat valgte vi i Enhedslisten at begynde forhandlinger med de radikale, SF og Socialdemokratiet. Forhandlingerne er ikke slut og I Enhedslisten kan vi først endelig godkende aftaler ved et medlemsmøde.

Vi har i nat besluttet at arbejde på de punkter, der er beskrevet HER. I morgen arbejder vi videre på, at få dem beskrevet tydeligere. Men punkt et betyder, at hvis forældre, lærere og børn ønsker, at ledelsen igen bliver indført på den enkelte matrikel, så gør vi det.

I dag har vi set på de nuværende udvalg og ændre i dem, så vi finder dem mere relevante. Enhedslisten valgte ikke at tage imod viceborgmester post og formandsposter. Da vi vil have politik igennem fremfor titler. Dog har vi fået et midlertidigt udvalg – landdistriktudvalg, hvor vi vil sikre at der bliver en større udligning mellem land og by, som skal afspejles i alle udvalg. Da dette var vores ønske og noget vi brændte for, har vi også fået formandsposten. Læs her

Hvilke udvalg de enkelte personer får, er endnu ikke afgjort.

Vi ser frem til at få debatteret mere i morgen og endelig afgørelse til vores medlemsmøde.