Tyverianmeldelse.

I Enhedslisten oplever vi mere og mere, at især Venstre, Konservative og Socialdemokraterne stjæler fra vores valggrundlag.

Her i valgkampen er ord som borgerinddragelse, demokrati, bedre skoler og daginstitutioner, afskaffelse af den årlige 1% nedskæring, sikring af landdistrikterne og mange andre elementer fra Enhedslistens valggrundlag, pludselig blevet vigtige programpunkter for de tre partier.

Desværre har de tre partier i den forgangne valgperiode handlet stik modsat dette. Omlægningen af skolestrukturen er et fremragende eksempel på, hvor fjernt fra realiteterne de tre partiers valgløfter er, og centraliseringen og eksklusionen af landdistrikter i Næstved kommune har aldrig været større. De årlige 1% nedskæringer har været dybt skadelige for både arbejdsmiljø og det borgernære servivceniveau.

Disse politikere vil nu have os til at tro på, at de i løbet af de sidste tre uger er blevet omvendt til at føre en helt anden politik, end den de har udøvet igennem de sidste fire år.

En politik som til forveksling ligner den vi i Enhedslisten har kæmpet for i fire år.

Derfor kære vælger:

Når du sætter dit kryds den 21 november skal du ikke bruge de sidste fire ugers kælne ord som udgangspunkt. Brug i stedet de sidste fire års handlinger som udgangspunkt når dit X skal sættes på stemmesedlen.

Læserbrev af:
Freja Lynæs Larsen og